We delen graag de mooie verhalen achter de producten die je als kerstcadeau kunt kiezen.  Vandaag staan de prachtige woonaccessoires van V. at the City in de spotlight.

Waar komt V. at the City vandaan?

V. at the Citystaat voor Veronika@Amsterdam. Het bedrijf is opgericht door Veronika Utasi.

Wie maken deze fijne accessoires?

V. at the City is in maart 2014 opgericht uit een behoefte om anderen te helpen en mezelf te ontplooien. Mijn passie als designer is om oude technieken levend te houden en ze in een modern jasje te gieten.

Wat maakt V. at the City duurzaam en maatschappelijk verantwoord?

De kernwaarden van V. at the City  zijn Duurzaam, Design, Kwaliteit en Ambacht. Bij V. at the City  kun je terecht voor duurzame cadeauartikelen met een Amsterdams tintje. Alle producten zijn handgemaakt.

Duurzaamheid komt terug in de gebruikte materialen maar ook in het maken van de producten. De stoffen zijn in Europa geproduceerd en Eco Tex gecertificeerd.   Ons “kernproduct” de Amsterdam Kussens zijn gemaakt door vrouwen met een achterstand op de arbeidsmarkt.

Wat betekent V. at the City voor het leven van de makers?

Door samen te werken met diverse organisatie bieden we vrouwen een weg uit een uitkeringssituatie. Daarnaast zorgt het werk ervoor dat het zelfvertrouwen groeit bij de vrouwen. Door het maken van mooie producten zien ze in dat er meer mogelijk is en dit zorgt voor veel eigenwaarde.

Wat is er nog meer bijzonder aan jullie producten?

De huisjes op de kussens zijn met de hand uitgeknipt, ieder kussen is hierdoor uniek.  Ons nieuwe product ‘Amsterdam Wall Art’ is een exclusieve genummerde editie, net als de textielproducten zijn deze ook door mij ontworpen en in Amsterdam gemaakt.

Ik heb de passie om oude technieken in leven te houden en ze in een modern jasje te steken.De Amsterdam Wall Art wordt dan ook gedrukt op een oude Heidelberg gelddrukpers uit 1965. Het drukken gebeurt in vier lagen. De combinatie van deze technieken geeft dit werk een luxe en een unieke uitstraling. Voor het maken van dit werk is veel tijd, vakmanschap, geduld en uiterste precisie nodig.

Met gebruik van twee symbolen in de Wall Art tekening wil V. at the City de verandering waar de stad Amsterdam doorheen gaat vastleggen. Goud en de champagneglazen symboliseren de luxe en de stijgende prijzen, de joints staan voor het massatoerisme met zijn budget toeristen.

Maken jullie nog meer andere producten? 

We kunnen eigenlijk alles maken, van leer tot papier of textiel. We werken ook met opdrachtgevers en maken ook producten voor andere ontwerpers. Sinds kort hebben wij ook vloerkleden in ons assortiment. Wat uniek aan de kleden is, is dat je alle vlekken (ook koffie en rode wijn) met water kunt verwijderen. Dit is een unieke technologie die in Nederland alleen bij ons verkrijgbaar is. Binnenkort willen we starten met handgeweven kleden, dat past beter in ons concept. De huidige kleden die onlangs gelanceerd kun je meer zien als aanvulling op onze bestaande producten.

Gifts with Impact en V. at the City

De grote ambachtelijke kussens van V. at the City zijn opgenomen in het assortiment van Gifts with Impact. Wil je alle kerstcadeaus van V. at the Citybekijken in een bepaald budget? Vraag dan vrijblijvend informatie aan.